1 __________________________
صبح است وجهان در تب وتابی دیگر
آزادی واندیشه عذابی دیگر
حالا که رسیده وقت بیداری ما
خورشید عیان شد همه خوابی دیگر
2 ___________________________
عاشق که شوی نگاه را میفهمی
چشمان به در تو آه را میفهمی
یک پا به درو یکی درون کوچه
وقتی برود تباه را میفهمی
3 _________________________
ما ساکن دهکوره ی خود مختاریم
گفتیم که ما در همه دم هشیاریم
فریاد زدیم در پی آزادی
در خواب خوشیم ؛ ما کجا بیداریم
4 __________________________
امروز زدی چوب حراج وطنم
فردا که رود جان من از این بدنم
ای شب زدگان مرگ بیدارشوید
تاراج شده است ؛ آه ؛ خاک کهنم
5 _________________________
وقتی که دلم برای باران تنگ است
آهنگ دلم ترانه ی خوش رنگ است
سهمیه ی دل شکستنی ست انگاری
آیینه اگر شوی سزایت سنگ است
6 _________________________
اینک تو ببین هوای سرد وطنم
بادرد ِ نهان فراری از خویشتنم
بارانیم و گرفته ِحال دل من
فرداکه شود، رسیده وقت کفنم
7 ___________________________
در حال وهوای گریه فردایم
با اشک قلم فسرده وتنهایم
بارانیم وگرفته حال وطنم
امروز رسیده روز بی فردایم
8 __________________________
اتش به دل فراق بایدبزنم
شمعی وسط اتاق باید بزنم
ای جمع به اتفاق هم خوش باشید
بر سینه ی اختناق باید بزنم
9 ___________________________
من یک دل بی پرده به تو بخشیدم
جان وتن ِ افسرده به تو بخشیدم
این را تو دگر خوب بفهم ای عشقم
چون جان خود آورده به تو بخشیدم
10 __________________________
خورشید نگه به نور مهتابش کرد
در لحظه دل دادن او آبش کرد
اودر بدر کوچه ی معشوقش بود
عشقی که به سینه داشت جذابش کرد
#نسرین_حسینی
تقدیم به استادعزیز وسخنورم جناب غلامحسین جمعی از تمام زحمات آن عزیز بایت نقد مجموعه غزل درد پا به ماه تا مجموعه رباعی سیب سکوت بسیار سپاسگزارم
آیینه اگر شوی سزایت سنگ است
سلام برهردو عزیز بزرگوار
چقدر زیبا و ملموس
زنده باد استاد بیان و تامل برانگیز مرحبا بانو