چهارشنبه ۷ آذر
|
دفاتر شعر علی مزینانی عسکری
آخرین اشعار ناب علی مزینانی عسکری
|
ایام سرور و جشن و شادی
با نام غدیر بخوان منادی
دانی که خدا نموده خلقت
بر عالمیان گشوده نعمت
بر کل بشر خدای سرمد
منت بنهد به نام احمد
آمد که جهان شود گلستان
با صوت خوش هزار دستان
زیبنده ی کل کائنات است
دارنده ی کل محسنات است
عید است و یار احمد آمد
با نام غدیر محمد آمد
این گونه خدا نهاده منّت
در یوم غدیر بداده نعمت
شکرابدی دراین جهان چیست
مولا و امیر مؤمنان کیست
بی شک نبود به جزعلی نام
جز یاد علی نبایدت کام
گر راه سعادت است طریقت
تردید مکن علی است حقیقت
امروز خدا گرفته پیمان
نازد به علی دگر مسلمان
ای عالمیان همی بدانید
با نام علی غمی ندارید
اعلی علی است به کل عالم
فخر ابدی است و یار خاتم
نعمت به وجود اوست کامل
دشمن ز خروش اوست زائل
دروصف غدیر چنان بگویم
کوثر ز حریم آن بجویم
مولاست علی ز بعد خاتم
ازدل ببرد چو رنج و ماتم
این عید تمام نَعِمات است
ایام سرود و صلوات است
روز ابدی شده به عالم
ابلیس فراری است ز آدم
گریان شده نقشه ای ندارد
مأیوس شده چاره ای ندارد
گویند ملائک همه با هم
با شور وشعف به نسل آدم
این عید سعید بوَد مبارک
از سوی خداوند تبارک
نجوای مزینانی چنین است
هرذکرعلی چه دلنشین است
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب عید شما هم مبارک استاد بزرگوار | |
|
درود برشما استاد بانوی گرامی ان شاءالله در پناه مولایمان علی عیدتان مبارک | |
|
سلام و عرض ادب استاد بانوی گرامی بسی افتخار که بنده نوازی کردید عیدتان مبارک | |
|
سلام و سپاس جناب بیدقی عزیز عیدتان مبارک | |
|
درود بر شما جناب دزفولی گرامی سپاس از بداهه ی زیبایتان عیدتان مبارک | |
|
درود برشما استاد معینی عزیز پاینده باشید | |
|
سلام و سپاس جناب قنبرپور گرامی عیدشما هم مبارک | |
|
سلام و سپاس جناب انصاری گرامی عیدتان مبارک | |
|
سلام و عرض ادب جناب مهدوی گرامی تشکر از لطف و محبت شما عیدتان مبارک | |
|
درود همشهری گرامی عیدتان مبارک | |
|
سلام و سپاس جناب فخرالدینی گرامی عیدتان مبارک | |
|
درود برشما شاعر گرامی عیدتان مبارک | |
|
سلام و سپاس بزرگوار عیدشما مبارک | |
|
سلام و سپاس جناب مصطفایی گرامی روح استاد در این عید فرخنده شاد | |
|
درود استاد بایبوردی عزیز عیدتان مبارک سپاس از حضور شما بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
موفق باشید