میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)
مبارک باد
*****
بدین مناسبت دو بیت و یک غزل تقدیم میکنم
بسته ام بندِ دلم را به پَرِ کفترتان
تا بگردد دلِ دیوانه به بام و درِ تان
جشنِ میلاد شما هست و ملایک جمعند
من اگر نیستم آقا به فدایِ سرتان *
*****
(آقایِ آفتاب)**
میلادِ با سعادت آقایِ آفتاب
گو تهنیت به ساحتِ والایِ آفتاب
تبریک ، نجمه ! مادر خورشید گشته ای
موسی ابن جعفر(ع) است چو بابایِ آفتاب
هر صبحدم که مهر ز خاور کند طلوع
اوّل نظر کند به تماشای آفتاب
چون آفتابِ عالمِ امکان رضا(ع) بوَد
خورشید کی رسد به بلندایِ آفتاب !؟
هر عارفی که ره به نشابور می برَد
صد بوسه می فشاند بر جای آفتاب
"آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند "***
هستند جمله خاکِ کفِ پای آفتاب
بیچاره دل! چو ره به حریمش بری مدار
از آفتاب غیرِ تمنّایِ آفتاب
محمد حسین اخباری آذر 81 قاین
پی نوشتها
* این دوبیت ابیات آغازین غزلی است که هنوز تمام نشده است
** غزل ( آقای آفتاب) در مجموعه آثار منتخب جشنواره شعر رضوی با عنوان
( صحنِ آفتاب ) نیز به چاپ رسیده است
*** این مصراع از حافظ است آنجا که میفرماید
" آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند
آیا بود که گوشه ی چشمی به ما کنند
🌷صل الله علیک یاعلی بن موسی الرضا المرتضی🌷
سلام و درود پدر گرانقدرشعرناب استاداخباری بزرگوار
زیبا و جاندار بویژه دوبیت نخست که مصراع آخرش حرف دل است
با اشک نوشتم که دلتنگ حرمَت می شوم آقا
سلطانِ کبوتر نَفَسان حضرتِ عشق یاامامرضا
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃