دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
بیدلم در شعر و نامم در زمانم هیچ نیست
من که نومید جهانم از نشانم هیچ نیست
------
غربت و تنهاییم یاران شبهای بلند
زین جهان بیکرانه قسمت ما هیچ نیست
------
دردها دارم به سینه خفته در روج و روان
شادیم گاه محبت , انتظارم هیچ نیست
------
رسم عالَم این چنین بیرحمی و سنگین دلی
کَس نپرسد از من و , داء و , دوایم هیچ نیست
-------
فقر و ناداری و محنت سهم ما از این جهان
ترسم از رب النعم , کان جهانم هیچ نیست
-------
این جهان فقر و بلا و ان جهان درد الیم
سهم ما جز , اتشی اماده , دیگر هیچ نیست
------
رفعت و جاه و مقامم نامده رفته به باد
کان سرابی بود در خلسه , به یقظه , هیچ نیست
-------
هیچ اندر هیچم و دانم که هنگام ممات
سنگ قبری یا مزاری , ختم و ذکری , هیچ نیست
-------
اینکه گفتم درد ما بیچارگان است و همه
امد و رفت فقیرانی چو مارا گو , حسابی هیچ نیست
-------
انکه پول و اعتبار و مسند و قدرت نداشت
حق اب و گٍل در این ماوا برایش هیچ نیست
------
دردها و رنجها را خلق کرده بهر ما
اغنیا و اثریا را , بهره ای زان هیچ نیست
------
سر به افلاک ربوبی من کشیدم چند بار
بهر مسکینان , تو گویی , در فلک هم , هیچ نیست
-----------------------------------------------------------------
اثریا = ثروتمندان , یقظه = بیداری
قال رسول الله ص ( الناس نیام اذا ماتوا یقظوا ) = مردم در خوابند انگاه که بمیرند بیدار میگردند .
اگر عمری بود فردا از امید شعری قرار میدهم . 2 / 10 / 91
-------------------------------------------------------------------------
|