آه، ای آزادیِ ما بچه ها
زود رفتی از خیالِ کوچه ها
باز هم آغازِ خیسِ یادها
قصه یِ آلونکِ شِمشادها
لحظه ی بازیِ ترسِ گرگ و میش
در بهارِ سالِ خوبِ شصت و شیش
یک به یک در نقشِ آن گرگِ بَلا
بره یِ سرگشته یِ پخش و پلا
گاهگاهی اصغرِ ما گرگ بود
پیشِ چشمِ بچه ها،سارا رُبود
دوست دارم گرگ باشم گرگِ پیر
آنکه شد در قصه یِ بابا، اسیر
یا که روزِ بعد از آن دعوایِ سخت
قصه یِ شاه و پری و تاج و تخت
بعد از آن بازیِ سختِ روزگار
هر کسی راهی شدیم و رهسپار
راهیِ بازیِ پوچِ دردها
نقشِ اول ها،تمامِ مردها
سگ دو از آنسو بِسویِ شهرها
واردِ بَنگِ سیاهِ زهرها
خاطراتِ خُفته یِ دورانِ دور
طعمِ شیرین و گَسِ آلویِ شور
فصلِ دیرینِ بهارِ رنگ ها
کودک و شیشه میانِ سنگ ها
مادرِ خوبم بیا من را بِبَر
پیشِ آن لولویِ زشتِ پشتِ در
زیرِ چترِ آبی و خاکستری
چادرِ زیبایِ مهتاب و زری
آه، ای آزادیِ ما بچه ها
زود رفتی از خیالِ کوچه ها
_______________________
شعر_ عیسی نصراللهی
بسیار زیبا و خاطره انگیز بود
دستمریزاد