سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    امام علی (ع )با دومادر

    شعری از

    جوادعبدالمحمدی

    از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ۱۵:۱۷ شماره ثبت ۸۶۸۵۰
      بازدید : ۲۶۳   |    نظرات : ۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر جوادعبدالمحمدی

    کودکی آوردند بادومادر نزد قاضی
    که شاید مادران را کرد راضی
    هردومادر مدعی بودندو طلبکار 
    هریک دیگری را می خواند خطا کار 
    یکی می گفت که کودک،کودکِ اوست 
    یکی می گفت به ظاهر هم مثل اوست 
    قاضی ماند تا چه حکمی او نماید 
    فرستاد دنبال آن که هر گره را می گشاید 
    که هر حکمی کند حکم خداییست 
    قضاوت کردنش عدلِ الهیست 
    علی آمد میان آن دو مادر 
    نگهبان را بگفت شمشیر بیاور 
    شمشیر را برسر کودک نگه داشت 
    بگفت باید دونیم گردد مساوات 
    یکی از مادران چون دید شمشیر 
    صدا زد یاعلی شمشیر برگیر 
    بده بر او که کودک مالِ من نیست 
    همین که زنده است کافیست 
    علی فرمود که کودک مالِ این است 
    که زنده ماندنش چون انگبین است 
    کجا راضی شود مادر که فرزندش بمیرد 
    برای اینکه حرفِ او کرسی نشیند 
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ۲۳:۱۴
    یا علی مددی
    عالی بود
    موفق باشید خندانک
    فریبا غضنفری  (آرام)
    دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳
    درودتان
    روایت زیباییست 🌹🌹🌹
    فاضل فخرالدینی تخلص (مالک)
    سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ۰۴:۲۶
    درود بر شما بزرگوار
    قلمتان مانا و برقرار باشید
    🌷🌷🌷
    زینب بویری (خزان)
    سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ۱۷:۲۷
    سلام خیلی عالی بود خندانک خندانک
    دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ۱۳:۰۲
    درودتان
    پاینده باشید خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0