عرض سلام و ادب
قصدکردم بهیچ عنوان نقدی درین سایت
نکتم چون دوستان از من رنجیده خاطر میشوند.
که در سالهای دور دلگیرشدند.الانم فقط نظرمیدم برای راهنمایی
.................................
مصرع اول یا جمله ی شما ضعف تالیف دارد
نادرستی و سستی سخن به دلیل تقدم و تآخری که برخلاف دستور زبان در اجزای کلام واقع شود.. یا چیدن واژه درکنارهم بصورت نادرست..
.............................
وزن مصرع اول هرچه بود البته باید در ائبیات ودستور زبان کاربرد داشته باشد
مصرع دوم و تمام ابیات باید از ان وزن مصرع اول تبعیت کند. وووووو
اگر اشتباه نکنم ..مصرع اول
فاعلاتن / مستفعلن / فاعلن
و مصرع دوم
فاعلاتن /فاعلاتن /فاعلن
سبب سکته ی عروضی میشود..
شما یک علامت سوال جلوی مصرع اول بذارید
و از خودت بپرسید.. ببینید ایا دارای مفهوم و معنی هست.
چون فعل و فاعلش مشخص نیست...
...............................................................
زیباترین بیت این شعر
مقطع بیت اخری .. عالی و کامل ..
موفق باشید