تقدیم به زیباترین جلوهء آفرینش، مادر
🌷⚘🌷
مادر به تنهایی خودش یک شعر زیباست
دارای قلبی عاشق و یک روحِ والاست
⚘
اسطورهء لطف و صفا و مهر ورزی ست
چون شاه بیتِ یک چکامه، نغز و زیباست
⚘
شورِ فداکاری به نامِ او نوشتند
زیرا که مادر در مقامِ عشق، بیتاست
⚘
چون باغِ سر سبزی پر از عطرِ بهار است
قلبی که دارد در درونِ سینه، دریاست
⚘
رعناترین سَرو است در گلزارِ هستی
در سایه اش، بر لب گلِ خنده، شکوفاست
⚘
یاس از شمیمِ گیسوانش شد معطّر
در حسرتِ زیباییش، قوی فریباست
⚘
روشن از او شد روی خورشیدِ جهانتاب
هر جا سخن از نور باشد، مادر آنجاست
⚘
باید که خاکِ پای او را سرمه سازیم
تا که وجودش سایه گستر بر سرِ ماست
⚘
محمدعلی سلیمانی مقدم ۲۶-۰۳-۱۳۹۸
🥀⚘🥀⚘🥀⚘🥀
م) مثلِ بهاری سبز، در هُرمِ کویر است
ا) الگوی بی همتای لطف و مهربانی
🥀
د) در دفترِ خلقت، به نامش شد نوشته
ر) رازِ بقای زندگی، در دارِ فانی
🥀
ب) بر دامنش روییده باغِ آفرینش
ه) هستی، ز مُهرِ مِهرِ او، دارد نشانی
🥀
ت) تنها به شوقِ بودنِ مادر کنارش
ن) نوباوهء او می کند، شیرین زبانی
🥀
ه) هر جا که مادر هست، چون باغِ بهشت است
ا) احساسِ پاکِ اوست اوجِ گل فشانی
🥀
ی) یادش که می افتم، دلم پَر می کشد، پَر
ی) یک لحظه سوی آن وجودِ آسمانی
🥀
خ) خورشید دارد روشنی، از روی ماهش
و) وابسته بر او هست شورِ زندگانی
🥀
د) دنیای رنگارنگِ گل ها، جلوهء اوست
ش) شد بلبل از مادر، خدای نغمه خوانی
🥀
ی) یارِ وفادارِ پدر، در شادی و غم
ک) کانونِ عشق و مظهری، از دلستانی
🥀
ش) شاعر شدم تا این که در پایش بریزم
ع) عالی ترین گلواژه ها را، با روانی
🥀
ر) رحمت بر آن، اسطورهء عشق و محبّت
ز) زیبای گیسو مشکیِ ابرو کمانی
🥀
ی) یادش گرامی باد، دنیایی صفا بود
ب) با او، به نوعی داشتم یک یارِ جانی
🥀
ا) امشب دلم بد جور، تنگِ بودنش شد
س) سر می زد آن گل، کاش بر من ناگهانی
🥀
ت) تا هست دنیا، خاطرش در دل عزیز است
یادش برایم می کند "چشمک پرانی"!
🥀
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم۱۳-۱۱-۱۳۹۸
🥀🥀🥀🥀🥀🥀
به به
چقدرزیبا بود
مادراعشقن