درودها!
🥀🥀🥀
خوب یا بد؟
🤔🤔🤔
عدّه ای از میانِ آدم ها
گرگ هایی شبیه انسانند
مثلِ خفّاش اهلِ تاریکی
دائم از روشنی هراسانند
😢
در فضایی که درد می بارد
و کسی را امیدِ درمان نیست،
با چنین مردمی به سر بردن
جز نشستن کنارِ شیطان نیست!
😢
روز و شب فکرِ توطئه هستند
تا کسی را مگر بیازارند
کارِ این عدّه فتنه انگیزی
بی شرارت، همیشه بیمارند!
😢
خنده با رنجِ دیگران بکنند
با درستی و راستی قهرند
حرفشان نیشدار و با منظور
آه!... بر جامِ زندگی زهرند!
😢
عقلِ سالم همیشه می گوید
باید از این قماش دوری کرد
یا از آنها برید تا به ابد
یا که بر رنجشان، صبوری کرد!
😢😢😢
در همین روزگارِ وانفسا
عدّه ای هم پر از صفا هستند
قلبشان خانهء وفا و امید
در محبّت، خودِ خدا هستند
🌸
آشنایانِ کوچهء عشقند
قلبِ سرشارِ مهرشان، دریاست
مثلِ گل های رازقی خوش عطر
راستی از کلامشان پیداست
🌸
روحشان پاک و مثلِ چشمه زلال
عاری از هر چه رنگ و نیرنگند
گر چه بسیار صلح جو هستند،
با پلیدی همیشه در جنگند!
🌸
می شوی از شرابِ باقی مستِ
دست در دستشان که بگذاری
بعد از آن دائماً در این فکری:
دل، از ایشان چگونه برداری؟
🌸
رهروانِ طریقِ علم و یقین
با همه صاف و سادگی هستند
خودِ اینها گمانم از جامی
که گرفتند از خدا، مستند
🌸
پس چه خوب است روز و شب باشیم
مثلِ این اسوه های عشق و صفا
"دست در دستِ هم دهیم به مهر"
تا بهشتی شود جهان بر ما!
🌸🌸🌸🌸
یادم آمد هزارحرف و حدیث،
حرف، از خوب و بد که می گفتم
گفتم ای کاش خانهء دل را
از بدی ها و کینه می رُفتم!!
🌹
تا نبندد دوباره بر درِ آن
تارِ غم، عنکبوتِ خودخواهی🕷
صاف باشم شبیه آیینه
رودِ حق را شوم مگر، ماهی🐠
🍃
#محمدعلی_سليماني_مقدم ۱۷-۱۱-۱۳۹۸
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
پ.ن.
حیوانات هر چه که هستند، به حکم غریزه است.
انسان است که خود انتخاب می کند، اشرف مخلوقات باشد یا پست ترینشان