درودها!
در قرنطینهء روزهای کرونایی!
🤧🤧🤧ا
ما خانه نشینانِ هراسِ کروناییم!
وحشت زده از تیزیِ داسِ کروناییم!
نزدیکِ دو ماه است شدیداً نگرانیم
حیرت زده از طرزِ تماسِ کروناییم!
تا شیوهء بهداشت از آن یاد بگیریم
چندیست که شاگردِ کلاسِ کروناییم!
بر صفحهء این زندگیِ بی در و پیکر
او دایره ما، خطّ مماسِ کروناییم!
انگار همه مهرهء یک بازیِ نَردیم
دلواپسِ افتادنِ تاسِ کروناییم!
در کوچه خیابان، اثری از تو و من نیست
در خانه غریبانه پلاسِ کروناییم!
در گوشهء تنهایی و انگشت به دندان
در فکرِ جنایات و قیاسِ کروناییم!
پاییم که که زد تاول و شد زخم پس از آن
موییم که بر کلّهء طاسِ کروناییم!
در کلّ جهان کرده به پا محشرِ کبری
ترسیده از اندامِ قناسِ کروناییم!
شد پرت حواسِ همه از زندگیِ خود
چون کهنه اثاثی به اساسِ کروناییم!
یک عدّه ولی وقتِ سفر رقص کنانیم
افسوس که چون طعمۀ آسِ کروناییم!
فرهنگ نداریم و پر از بادِ غروریم
مشتاق به بوییدنِ یاسِ کروناییم!
عریان شده بر ما اثرِ حضرتِ ویروس
امّا همه دنبالِ لباسِ کروناییم!
با این همه یک سود از آن شاملِ ما شد
مؤمن شده بر علم، به پاسِ کروناییم!
زد آمدنش گند، به بازارِ خرافات
این شد که همه، قدرشناسِ کروناییم!
محمدعلي سليماني مقدم ۰۴-۰۱-۱۳۹۹
🤧😷🤧😷🤧ا
بسیار زیبا و بجا بود
امید که هر چه زودتر شر این بلای آسمانی کم شود