پشت این بام بلند ،
غلطکی پیدابود بهر صاف
ومتراکم کردن کاهگل پشت بام ! *
انطرف تر آنتنی رو به هوا،
وپرنده ای روی آن جا خوش کرده،
گاوهمسایه میان صحرا
مشغول چرا !
بوی یونجه همه جا پیچیده
زنی هم داس بدست در میان باغچه
مشغول وجین کردن علف های جالیز است،
مرد روستایی هم شاخه ها را
هرس می کند پی در پی
کوه هم با غرور خاصی سر بر افراشته رو به هوا !
دشت زار کنار روستا هم پر از ،
بز وبزغاله وگوسفندانی است
که بهمراه چوپان رفتند بچرا ،
انطرفتر سگ گله خفته اماهوشیار ،
وچشم براه گرگی است
که شایداز راه رسد
گهگاهی !
یا که هم رنگ شوند گرگ ها در غالب میش با میشان!
رودهم بخروش آمده از بارش باران در شب ،
موج هم میزند هردم خود را به کناره رود
پشت سر هم هیچکس هم آنجا نیست
اسمان هم آبی است
واز آن همه باران دوش خبری نیست کنون،
من نیز در میان این دشت رها شده بودم تنها !
وبخود می اندیشم ،
وچشمانم در فرا سوی این همه زیبایی خیره شده !
درروستا ،
بهرام معینی (داریان) اردیبهشت ۷۵
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود