در ستایش مادر
مادر یعنی حوصله یعنی شفا
مادر یعنی بهر هر دردی دوا
مادر یعنی معجزه ، یعنی :
عشقی دلربا
ما همه کاهیم پیش او ،
برامان هست، مادر کهربا
مادر یعنی امنیت ، صلح وصفا
آنهم در دنیائی وحشی ،
سید و سالار آنرا سربریدند از قفا
مادر یعنی حس خوبِ خوب بودن ،
بمانند سخا
گر نباشد ، نفسم خیلی سریع میگیرد ،
پس برایم بس مهم است همانند هوا
تو چرا دنبال قهرمانِ عشق هستی میان قصه ها ؟
اسوه اش مادر،
او عاشق ترین است ،
حتی میانِ قصه ها
مادر یعنی حیثیت ، یعنی حیا
مادر، بهترین تحفه ست ازسوی خدا
او پیام آور مهرست و وفا
ای همه جان و تنم ازبهر اوگردد فدا
مادرست معنی و مفهومِ بقا
زیورست او بهرما ،
آن مونس و غمخوارِ ما
محبت های او ، بس جاری است دراین سرا،
حتی درون آن سرا
با وجودِ مادر است دنیای من ،
اینجورگرفته رنگ وبو وعشق ومعنا
از میان جمع انسان ها بی همتاست ،
یاورم ، آن یارِشیدا
غرورجان من از مادرست ،
اوافتخارست بهر من هردم ،
افتخاری بس شگرف ،
دیروز و هم امروز و فردا
مادر یعنی باغ گل ،
لبخندهایش عطر گل دارد ، بهاریست ،
عطرگلهایی بسان یاس ومریم، سوسن ونسرین ومینا
بخشش اش خیلی عظیم است قد اقیانوس و دریا
مادرم بود که مس جانم طلا کرد ، به علم کیمیا
او برای لحظه لحظه عمرمن بودست یک هادی و دائم رهنما
مادر یعنی کوه درد اما همیشه درخفا ،
درد خود را میخورَد درجمع ما ، آن مه لقا
اوهماره هست معنی و مفهومِ ، ایثار و رضا
مادر، دنیای قشنگی ست ، بی بدی و بی بلا
او همیشه بهر وصل ات به جهان ماوراء ،
تا موفق گردی و هیچوقت نیفتی از دوپا ،
دائماً دستش بلندست سوی الله میکند هردم دعا
واقعاً پیشرفت ما چیزیست بغیر از آن دعا ؟
مادر یعنی زجر، یعنی انتظار
مادر یعنی نور در ظلمتسرای روزگار
مادر یعنی کوه ایمان در میان روزگار
مادر یعنی زحمت بی شائبه
گر مریض گردی ، شب تا صبح ، او نخوابد ،
همی پرپر زند اومثل گنجشک ، ماه هم شاهده
من به زحمتهای اوست که ارج و قربی یافتم
گر نبود آنهمه زحمت ،
ظاهری از نوع وجنس یک بشر می یافتم
مادر یعنی خاطرات شادی ام
گر نبود تشویقهایش ، بی هنر ، بی علم ،
میدیدم که فردی عادی ام
او فرشته ست ، پاکِ پاکست چون پری
زحمت یک عمر او را تو نگیری سرسری
مادر یعنی کلِ شیرینیِ دنیا ، شفا مثل عسل
اوهمه تلخیِ دوران را چشیده ،
تا همه دنیا برای تو بگردد چون عسل
افتخارِمن همی بوده بگردم خاک پایش تا ابد
کاش میشد من همان فرزند رؤیاهای نابش من بگردم، تا ابد
تو همی گوئی بهشت است تحفه ی زیبای مادر؟
من همی گویم : مادرست تحفه برای کل آن رضوانِ مادر
تو بخواب ! قبلش دعا کن تا ببینی بهترین رؤیای خویش
گرکه شانس آری ،
مادرت را تو ، همی بینی در رؤیای خویش
بهمن بیدقی 98/9/7
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف مادر