نوعروس شاعری شوریده آیا، می شوی ؟ می شوم مجنون تو خانم، تو لیلا می شوی ؟
رنگ رویاهای من همرنگ چشم ناز توست معنی اعجازدل ، تعبیر رویا می شوی ؟
سام یل گر شد مخالف ، مادر رودابه هست آخرِ تنهایی دستانِ تنها ، می شوی* ؟
می شوم همپای تو در لحظه های بعدازاین بعدازاین در لحظه های من ، تو همپا می شوی ؟
بی تو شب ها تیره ترشد ، ماه نورانی کجاست روشنی بخش شبم در تیرگی ها می شوی ؟
چشم هایت مثل مریم پاک و بی آلایش است من مسیحت می شوم ، آیا سُکوبا* می شوی ؟
رحم کن صیادِ این لب تشنه ماهی ، رحم کن صیدکردی ، بهر صیدت ، موج دریا می شوی ؟
هرکجا باشی برای من همانجا خانه است خانه آرامش این شور و شیدا می شوی ؟
این غزل تقدیم تو ، من خواستگاری آمدم تاب تنهایی ندارم ، پیش من ، ما می شوی ؟.
#امیرحسین_مقدم ۲۱ / خرداد / ۹۷
* درداستان عشق زال و رودابه ، بخاطر اینکه نسب رودابه به ضحاک برمیگردد ، هم سام نریمان و هم شاه ایران ، منوچهر مخالف این وصلتند. عاقبت تلاش زال ( دستان ) و همینطور ، سیندخت ، مادر رودابه ، باعث موافقت سام و سرانجام منوچهر شاه می شود.
* نام راهبی است که می گویند عیسی مسیح به دیر او رفته و به آسمان صعود کرد.
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست . استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
حضرت حافظ را به نیکی یاد کردید
دستمریزاد
قلمتان جاودان
موفق باشید