سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر محمودرضا رافعی (رافع)
آخرین اشعار ناب محمودرضا رافعی (رافع)
|
در قدیم جامهای شراب 7 خط داشت . مزور، فرودینه، اشک، ازرق، بصره، بغداد و خط هفتم ، جور نامیده میشد! جور بالاترین خط جام بود. کسی را که در شراب نوشی ، قهار و حرفه ای بود هفت خط مینامیدند .اگر کسی در باده نوشی به مرحله هفت خط نرسیده بود و از روی غرور از ساقی می خواست که تا خط جور برایش پر کند . معلوم بود که درمانده میشد و دوستانش به خاطر حفظ آبرو و جلوگیری از ضایع شدن ، جور او را سر میکشیدند ! " جور دیگری رو کشیدن " از اینجا اومده!
هفت خط
هفت خطی روی جامم می کشی
میدهی می، لیک بی من می چشی
وقت ساقی نامه و ساغر کشی
تلخ گردی که ندارم بینشی
محمودرضا رافعی
97/11/5
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و جالب بود