تک بیتی ها
برفِ ناکامی که باریدن گرفت و ناگهان کولاک شد
اسبِ بختِ رو سیاهم با هزاران آرزو در گِل نشست!
🌹🌹🌹
دشمنم وقتی که زخمی زد پشیمان گشت و رفت
در عذابم از نمک پاشیدنِ نادوستان!!
🌹🌹🌹
کاش در تقویم عمرم جمعه ای اصلا نبود
بس که در آغوشِ سردِ جمعه ها لرزیده ام!
🌹🌹🌹
سالها در بسترِ غم ذکرِ من الغوث بود
کافری فریاد زد: شاید خدای تو کر است!
🌹🌹🌹
آن سیب که از شاخه ی تقدیر جدا شد
در حسرتِ بوسیدنِ دستِ صَنَمی مُرد!
🌹🌹🌹
قایقی در وسطِ معرکه ی گردابم
ساحلم باش، که دریای دلم طوفانیست!
🌹🌹🌹
صحرای دلتنگی نشد از اشکِ من سیراب
با اینکه دل ویرانه شد از حمله ی سیلاب !
🌹🌹🌹
وقتی تبانی می کند گیسوی تو با پنجه ی باد
صدها غزل باید نوشت از رقصِ این موسیقیِ شاد!
🌹🌹🌹
تا خیانت در مسیرِ زندگیمان پا گذاشت
عشق خیلی ساده جایش را به نفرت داد و رفت !
🌹🌹🌹
غنچه ی پژمرده ای در آرزوی آب بود
ابرِ عاشق بر لبش با بوسه، شبنم آفرید
🌹🌹🌹
تا نقشِ تو در آینه ی چشمِ من افتاد
عشق آمد و با کلِّ سپاهَش بغلم کرد!
#سمیرا_خوشرو_شبنم