جمعه ۲ آذر
سکه شعری از نیلوفر شامی
از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ۰۰:۰۹ شماره ثبت ۷۶۶۳۶
بازدید : ۷۵۶ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب نیلوفر شامی
|
سکّه را بنداز... من خطم
خطی از خون، ریخته از رگ
خطی از جا پات روی برف
خط آبی از دهان سگ
مثل خطّ در افق بودم
که تو را گم کرد در آغوش
خط فقرم... خط یک تیغم
روی دست یک زن بیهوش
من همانم که موازی شد
در کنار خط خوشبختی
خط گرد دایره سازم
دائما کج، خم... وَ در سختی!
سکه را بنداز... تو شیری
شیرِ سلطان گونه ی مغرور
خط بیاید تو نخواهی رفت
خط نیاید میشوم مجبور...
میشوم مجبورِ این دوری...
میشوم مقهورِ پیشامد....
ـ سکه را انداخت! من مردم...
سکه را انداخت... شیر آمد ـ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.