دیده بودم به چشم خود گهگاه
در مشاغل که عده ای ، بیراه
منصبی پاره وقت می گیرند
بعد از آن نیز دستشان کوتاه
چشمم اما ندیده بود این را
پاره وقتی زعاشق ،اَی والله
عشق را ملعبه مپندارید
گر چه نیکو نشسته درافواه
کی شود جا به جان ناپخته
یا نشیند به مجلس خودخواه
حرمت عشق را نگه دارید
تا ببینید راه خویش از چاه
آصفست و رهی که بنموده
یَعلَمُ للهُ پس سخن کوتاه
دروداستادبزرگوارم
بسیارعالی وبجا