جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
ناخنهایم را یکی در میان لاک میزنم
جیغی بنفش، در رژ ماسیده بر لبهایم مینشیند
هوای اتاق سرد است
، فنجانهای قهوه، گرم بیشعری تام
، رایحه ی دور نارنج
در دهان نیمه باز پنجره، میپیچد
آه
گرامافون را در امواج خزر گم کرده ام..
،
و شیشه ی گیج عطر هم، ساعت را شصت دقیقه به عقب نخواهد برد
..
می ایستم
و شال حریر سوسنی را دور سرم گره میزنم..
انارها را در کیفم
و کتابها را در چمدان، میگذارم
زنجیری طلایی را از مچ پای چپم باز میکنم
..
حالا حلقه ی برلیان
در نعلبکی وسط میز خمیازه میکشد،
مارها،یک جفت کفش سیاه و سفید را، در کمدی که
ماه ها پیش بسته شده، بوسیده اند
بالشها در آغوش یکدیگر به خواب رفته اند..
و باغبان، به درخت های بائل، یکی در میان آب میدهد
.
.
.
چشمهایت را
به پرتره ی گنگ اتاق بدوز!
یک مشت پَر در زیرسیگاری نقره بریز!
کلمات مست، در خالکوبیهای شانه ات لانه خواهد کرد
میدانم
دکمه های پیراهنت را یکی یکی میبندی
و تکه های خاکستری زندگی، طعمی ناگس دارد..
سیده نسترن طالب زاده
ژانویه 2018
|