مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
پنجشنبه ۸ آذر
دفاتر شعر دکتر علی حیدری معاف ( فریاد )
آخرین اشعار ناب دکتر علی حیدری معاف ( فریاد )
از دوست فاضل جناب آقای باوندپور گرامی که در مورد وزن این شعر راهنماییم فرمودند بسیارسپاسگزارم
بربوده ای دلم را به کمند حسن جانا
چو فتاده ام به دامت مرهان دوباره ما را
ز نسیم شرح دل را شنوی دگر چه گویم
که ز چشم خون فشانم شده دامنم چو دریا
نبُوَد شکیب دیگر ز شرار این معما
که تویی همیشه با من و منم همیشه تنها
نتوان تو را ستودن که به وهم در نیایی
همه صحبت از قیاسست حدیث زشت و زیبا
نه به چشم حکمت آیی نه به ظرف دل بگنجی
نکنی دو دیده ام را به جمال خویش بینا
ز تو روشن است دنیا و به پرده می نشینی
نکن اینچنین جفایی به خود ای نگار رعنا
ز گلی شنیدم این را که تو نقش او کشیدی
ز چه اش بر آب سازی چو عزیز گشت و والا
مکنی به من همین را که گلت به گِل سپاری
ز مغاک خاک تیره برسان به خویش ما را
توضیحات تکمیلی
تفکر در مورد خداوند // واجب الوجود غیرمحدود به زمان و مکان // برای بشر محدود به حواس نسبی و زیستمند در طبیعتی با قوانین نسبی ، عملا غیرممکنه و بخاطر همین فردوسی بزرگ سروده است: به نام خداوند جان و خرد/// کزین برتر اندیشه برنگذرد. یعنی ذات باریتعالی هست و یگانه ی دانا و توانای مطلق است و بعداز این هرچه وصفش کنیم محدود به پندار نسبیست و کمتر از شان واقعی او.
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.