دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر فتانه خزاعی ( دلدیدار )
آخرین اشعار ناب فتانه خزاعی ( دلدیدار )
|
خوش به حال آنکه جانش را
احساسی نبود
رد پای خاطره در جان او
جایی نبود
خوش به حال آنکه جنس جان او
از چوب بود
وقت پختن روح او را
اخگری از دود بود
بیدل بی چاره آن انسان خام
بابت پختن به هر سو
عاقبت دلخون بود
خوش به حال آنکه جانش را
تمنایی نبود
از پی خواستن رسیدن تا به کامش
هیچ اصراری نبود
خوش به حال آنکه پندارش
کنون و لحظه بود
در دمی خوردن غنودن
فکر فردایی نبود
خوش به حال آنکه در قاموس خلقت
نام او آدم نبود
از بهشت رانده به جبران گناهش
در زمین ساکن نبود
خوش به حال آنکه
محروم از اراده
خلقتش مجبور بود
در میان عقل و عشقش
هر کدام
محکوم بود
خوش به حال آنکه
اقلیمش میان طور بود
رسته از آیین مرسوم و ریا
پرنور بود
خوش به حال آنکه........
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا سرودید