سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت حكيم عمر خيام
10 ذو القعدة 1445
    Friday 17 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۲۸ ارديبهشت

      ســفر و آغـــاز یک خــــا طره

      شعری از

      شهلا-فراهانچی

      از دفتر از َسر دلتنگی نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ شماره ثبت ۶۸۴۴
        بازدید : ۱۰۴۶   |    نظرات : ۲۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر شهلا-فراهانچی

       سفر...

       آغاز یک خاطره

       و شروع یک تبسم

       بر لبهای بدون لبخند من است...!

       شاید  آبهای آرام دریا

       اندوه و دردهایم را

       در آبی بیکرانه اش 

       غرق کند

       و حریر ابرها سایه بیندازد

       بر چشمان  آفتاب زده ام.

       ای سبز ترین نگاه زمین

       بدون تردید

       پاهایم در مسیر یک راه

      حرکت خواهد کرد

       تا انتها ی جنگل های باران خورده

       و ماسه های نرم ساحلی

      ...

      جادّه مرا خواهد برد

        تا آنجایی که 

       رد پای عبور ماهیها

       تور صیادان را

       پر از صدف های خالی از مروارید می کنند...

       شرجی هوا     

       و بوی خزه های ساحل ،

       شنبه بازار بندر

       سبد های حصیری پر از ماهی

       و دانه های سبز زیتون...

       باور های من است از گیلان!

      ...

       مردی صدایم می زند

       برای تماشای نیلوفرهای مرداب

       نشسته در قایقی که بدنۀ چوبی اش

       دیوارۀ ساحل را

       ُمدام خراش  می دهد

       و صدای مرغان دریایی

       موسیقی تند آن بندرگاه شلوغ  می شود

       تا دوباره

       میهمان دلهای شاد

       و  لبخند خیس قایقرانان شوم...

                                                     نگارش در تاریخ اردیبهشت نود و یک

                                                                    توسط شهلا فراهانچی

       

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0