شور و شعور
یا رب برسان درک حضوری که نداریم!
شایستگیِ فصلِ ظهوری که نداریم!
با این همه فریاد، به جایی نرسیدیم!
از شور حسینی(ع)، به شعوری که نداریم!
سر تا قدم مان، همه قسط است و همه داد!
خود، داد ستان یا بده زوری که نداریم!
ای داد !! ز بیداد کسانی که ندادند؛
مانند زنان ، قول ذکوری که نداریم!
قرآن شده بازیچه ی دستان شیاطین !
با نغمه ی زیبای زبوری که نداریم!
سرها همه داغند و جگرها همه خون از؛
نانی که نخوردیم و تنوری که نداریم!
بی کاری اگر موجب بیگاری ما شد؛
چون نیست شده، ذرّه غروری که نداریم!
مجموعه ی قرضیم، ولی فرض محال است؛
سر جمع، رهایی ز کسوری که نداریم!
ما خانه به دوشان غم سیلاب نداریم
یا زلزله از فسق و فجوری که نداریم!
زیر خط فقریم و رکوردی ست جهانی!
زین خطّ خوش، آهنگ عبوری که نداریم!
سیریم به یک لقمه ی نان، شکر خداوند
احشام کجا بود؟ و ستوری که نداریم!؟
برجام، شما زهر هلاهل زده بودید!
شفّاف تر از جام بلوری که نداریم!
این قافله ی کور و کر و رهبر بیدار
سر منزل مقصود و، عبوری که نداریم!
شهریور ۹۷ مرتکب شدم
#خلو_دخو
#رضـــــازمانیـــــاݩقوژدی
قلمتان همواره سبز و مانا باد