درودبراستادبزرگوارم
خیلی خوش آمدید
سپاسگزارم ازتوجه وراهنمایی ارزشمندشما
درمورد نقدی که برشعرداشتیدبله غم ودلتنگی هردویک گزینه اندامااگرمن تکرارکردم درابتدای مصراع سوم جمله ی بانوغزلهایت چه غمگینندرا، درواقع برای تاکیدبوده وبیتهامعنای اصلی اش که باهم فرق می کند ..
اونجادربیت اول ودوم از غم شاعرگفته وبهش می گه ازشهرغمت بیابیرون ودرمصراع سوم گفته اوازه ی غزلهای غمگینت
درشهرپیچیده وتکراری نیست فک نمی کنم مشکلی داشته باشه
غم _غمهایت _دلتنگی_دلتنگتند
درصورتی تکراری خوانده میشوندکه دریک شعرعینا چندبارتکرارشوند اینها هرکدام بامعنایی جداگانه دراین جاودرداخل مصراع خودتکرارشده اند ومعنا وتصویر هربیت متفاوت استفقط کلمه ی شهردوبارتکرارشده که یکیش میشه حذف شه
بانوغزلهایت چه غمگینند آوازه اش پیچده دردرهرجا
به هرحال موافقم من نتونستم خوب جمع وجورش کنم وعجله ای فرستادمش
پروش بیشترفکرمی کنم وویرایش می زنم ....
درموردوزن بیت اخرهم بله حق باشماست
البته سوالی هم دارم
اگر درنحوه ی نوشتن وخواندنش تغییری بدهیم وزنش درست نمیشه؟ من خراب هم نوشتمش اینگونه اگربنویسیم وبخوانیم درست نمیشه؟!
عمری به کی دل بسته ای آخر ،کزجان خوداینگونه دل کندی؟
بازهم ممنونم ازتوجه شما استاد بزرگوارم
امام علی (ع)
باتشکر صمیمانه از استاد بزرگوارم خادمیان ونقد بسیار خوبشون برشعرم
دوباره ویرایش زدم این غزل را که ازاول هم زیاد به دل خودم نچسبید و مرددبودم بفرستمش توسایت یانه؟
راستش این روزها خیلی گرفتارم وبیشترهم متن وداستان وشعر کوتاه می نویسم وخیلی کم غزل میاد و وقتی هم که بیتی غزل گونه میاد ممکنه رهایش کنم وسراغش هم نروم نمی دانم چرا؟
این غزل هم مال مدتهاپیشه وممنونم ازریزبینی این استاد عزیز که باعث شد تلنگری بخوره ومجبور شوم ویرایشش بزنم...
ویرایشش کردم به این صورت :
بانوغزلهایت چه دلتنگتند،این روزها دیگرنمی خندی!
تاکی میان خاطراتی گنگ تنها به دیواردلت بندی!
دیوارهای کهنه می ریزند تعمیراگراین دل شودبدنیست!
ازکنج غمهایت بزن بیرون شیرین شوددنیابه لبخندی
بانوغزلهایت پریشانند آوازه اش درشهر پیچیده
تاکی کناردفترشعرت درگیرمشتی واژه وپندی!
فصل بلند بی قراریها پایان نمی گیرد به آسانی
تقدیرعاشق تاابددرداست همچون اسیر خسته دربندی!
عاقل شدن سخت است اگراما دیوانگی هم دارداندازه
عمری به کی دل بستی آخرکه ،ازجان خود اینگونه دل کندی!؟
ان شاالله که بهترشده باشه
بازهم تشکرمی کنم از عنایت استاد خادمیان عزیز
شاگرد کلاس درستان هستم همیشه
مانا باشید استادبزرگوارم