بنام نگارگرعشق............
...................................................
طوطیَــم،خوش ســخن ولی،در دام
قصّــه ام،قصّــه ای که ،نـافرجــام
صبـــــحِ بی شـــــبنمی، زِپـاییــزم
تیـــغِ زنگــــیِ مستِ ،خون ریــزم
خــارِ در،شــــاخِ نســترن رُســـته
خسته ای،دست ازین جهان،شُسته
لالـــــــه ای، داغـــدارِ از،حسرت
بی نمـــازی، بـــــه دورِ از،فطرت
گـاه چون،آینـه کــه بشـــکسته َست
یـاچنـان،رُهروی کـه،دلخسـتهَ ست
مؤمنـــــم ،درحَـــــرم بـدونِ وضـو
صـوتِ داوُدِ مـــانـــده ام،بـــه گـلو
مـردِ تنهــای،شــــهرِ غــم هــــایـم
ســــازِ نـاکــوکِ ،زیرو بَـم هـــایـم
گنجـــــم امّـــا، بـه کُنــــجِ ویرانـه
عـاقلــــــی، درقیـــــاسِ دیوانـــــه
دِق نکردم،اگـــر کــــه بشــــکسـتم
برمَـزارم،اگــــر چــــه بنشــــستم
سوختـــــم، ازلهیـــبِ اشــــــعارم
بی شــعورست ،بَس کــه افکــارم
کِشــته ام ازغم آنچـه بـایـد کاشت
بی نیـاز از،هرآنچـــه بـایـد داشت
درســـکوتم، هــــــزار فریــادَ ست
راز گــویِ ،بســاطِ بیــــــداادَ ست
شــکوه ای هـم اگـر،زِ( خود )دارم
ازخودم،تـا همیشــــه بیــــــــزارم
عقــل بـادل، همیشـــه درکینَ ست
جنگِ من بـا(خودم)چـه خونینَ ست
شــــعرم امّـــا،حقیــقتی نـابَ ست
عـاشـــقان را،صفای مهتـابَ ست
بوی وحشـــی ترین،غــرورم اگر
درحضـورم،بـه ســجده،گـاهِ سحر
حـرفِ آخِــر،اگـرکــه مستِ مِیَــم
رَهــروی، بَـرســـبیلِ کــوی وِیَـم
عمـــــری اَر،آزمــوده (دیوانـــه)
غیـــرازو،کوکســی درین،خــانـه
های وهویم به نزدِ حضرتِ عشق
کس نـدانـد بـه غیرِ کثــرتِ عشق
چــاه وجـاهم ،اگـرخـــدا، دادَست
بویِ پیراهنـــــــم،شــــفا دادَ ست
جوشِ مِی،گویـداین سخن،به سَبو
وَحـــــــــدَهُ لَا اِلَـــــــــــهَ اِلّا هُو *
................................................
(دیوانه)مرداد 96
*هاتف اصفهانی
دروداستاد
بسیار عالی مثل همیشه