شهادت مولی علی مولود وکعبه وشهید محراب را تسلیت می گویم
***
سحر گاهان بسی موحش تر است از شام تار امشب
سپیده سر مزن دیگر فلک صبحی میارامشب
که دیگر بهترین خلق عالم شد شهید از کین
ز ظلم زاده ی ملجم شقی ی نا بکار امشب
ندای قَد قُتِل دارد صدای شهپر جبریل*
که گوید خفته در خون شد خدای ذوالفقار امشب
خدای عدل و داد اکنون زعدلش غوطه ور در خون
بوَد محراب از خون جبینش لاله زار امشب
علی، ای خانه زاد ایزد و ای کشته در محراب
شهید راه حق، خوش می روی در نزد یار امشب
هلا، ای کوفه دیگر نشنوی بانک مناجاتش
که خوش فزت و رب الکعبه گفت آن بیقرار امشب
دگر باچاه کی گوید سخن مولا سحر گاهان!؟
خدا وندا چه کرد آن تیغ با فرق نگار امشب
ببین در تارک بشکسته اش شقَ القمر پیدا
سزد گر مه نتابد هیچ در این شام تار امشب
حسن گریان حسین نالان پریشان زینب و عباس
یتیمان جمله در راه علی(ع) چشم انتظار امشب
جمیع موءمنین اندر عزایش سوگوارانند
توهم "اخباریا" از دیدگانت خون ببار امشب
پی نوشت
* گویند موقع ضربت خوردن منادی از آسمان ندا سر داد (الا الا قد قتل امیرالمومنین)
سپیده سر مزن دیگر،فلک صبحی میار امشب
درودها بر شما دوست و استاد عزیز
شعر بسیار زیبا و ارزشمند خواندم
بمانید سربلند