سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
سلام بانوی عزیزم
چون دوباره درخواست نقد دادید بازم کمی فضولی می کنم
اول ازهمه تشکر می کنم ازشجاعت شما وروحیه ی نقد پذیرتون
هزاران درود برشما
بدون شک روزبه روز با این نگاه مثبتی که به نقد دارید پیشرفت خواهید کرد
مخصوصا تیک نقد می زنم تابقیه ی دوستان هم الگو بپذیرند ازشما ونترسن از نقد وگرفتن ایرادات شعرشون
بدون شک شعرتون بهترازقبلی شده و زیبا وبااحساسه
اما کماکان مشکلاتی داره ...
ازجمله اینکه مشکل وزنش هنوز برطرف نشده
وزن شعر فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
(رمل مثمن محذوف )است که بسیارهم ازاختیارات شاعری بهره بردید......
مثلا دراین بیت
تابش نور ستاره در شبم تاریک است
آسمان دلم امشب به قفس تبعید است
مصراع دومش باید درست شه
البته تصویر سازی قشنگی داره آسمان دلم تبعید است
اما کلمه ی دلم هم خیلی تکرارشده درشعر واززیبایی غزلتون کاسته
باید تمام بیتهاراباتوجه به همین وزن ادامه بدید
و دربعضی جاها هم ضعف تالیف داره
مثلا اینجا
تابش نور ستاره در شبم تاریک است
باید ویرایش شه می خواستید بگید هیچ ستاره ای دردلم نمی تابه اما خوب نتونستین جمع وجورش کنین وضعف داره مصراع
ویا
در دلم آشفتگی ها خفته در بالین اند
می تونید بگید
یک سبد آشفتگی جامانده بر روی دلم
ودراین بیت هم:
شورِ احساسم از این قائله در تحدید است
تهدید درستشه وانگار سهوی املاشو اشتباه نوشتید
بازهم وازه ی دل تکرارشده
باید سعی کنین که ازاین تکرار بکاهین
جدا ازاینا من فک می کنم بازهم ردیف شعر خوب ننشسته دراینجا وازروانی شعرتون کاسته
البته جسارتم رو به بزرگواریتون ببخشید خواهرخوبم
قصدم فقط همفکری بود وبس ومی دونم باتوجه به سن کمتون
واینکه تازه کارید انتظار زیادی نباید داشت و در آینده بهترهم خواهد شد قلمتون
موفق باشید همیشه
وبازهم ممنونم که می پذیرید انتقاداتم رو باروی باز