جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر محی الدین ذهابی(شبرو)
آخرین اشعار ناب محی الدین ذهابی(شبرو)
|
عشق
نردبانیست
در اولین پله اش
عشق به مادر است
امنیت میان دستان پدر است
پله دیگر عشق به دنیای خویش
دوس داشتن و رسیدن به بهترین خویش
دیگر پله عشق به مردم است
عشق به ضعیف زاغه نشین است
گر نباشی عاشق مردمت
تو همان حیوانی میان مردمت
دیگر پله اش عشق به دیگریست
عشق همسری به شوهریست
آن عشق است که با ان سر کار میرود
که آن هنگام که باز گشت به سوی همسرش مینگرد
جز عشق درمیان نگاهش هیچ نیست
که با ان بیرون میکند خستگیش را
پله دیگر کودکیست در میان دستانی بزرگ
پدر فرد ، دیگر شده پدر بزرگ
ان هنگام عشق مادری حلول کند
عشق پدری به فرزند طلوع کند
بعد از انسان میشناسد آن معبود
تا که کند حلول عشق به معبود
تا نری بالا پله اولی
نرسی به عشقی عزلی
آنجاست که میگوید
هر آن کسی که در این حلقه
نیست زنده به عشق
بر او نمرده به فتوای من نماز کنید...!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنوشته زیبایی است
شعر دارای خیال و آهنگ نیست؟