شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
شوق وصل
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
تقدیم به شهید مدافع حرم محسن حججی
...........................
چشم هایت بود خیره رو به سوی کربلا
اشک شوق وصل می آمد ز چشمان شما
یادم آمد از جوان شیر مرد کربلا
اربأ اربایت نمودند شیعۂ شیر خدا
دیدن آن چهرۂ محسن به چنگال دغا
یادم آمد از علی اکبر خیر النسا
روضه خوانان روضه می خوانند از عکس شما
شمر و خنجر،خیمه های سوخته در کربلا
با لبان تشنه و با دست بسته گوئیا
می سرودی السلام ای تشنه کام کربلا
با صلابت مانده بودی عشق در چشمان تو
منتظر بودی برای دیدن ذبح القفا
در وجود تو عجب آرامشی بود ای شهید
گوئیا احلی عسل را می سرودی هر کجا
فرق ما بین حقارت تا شهامت شد عیان
چهرۂ تو چهرۂ آن ملحد دین خدا
یادم آمد روز عاشورا و دود و خیمه ها
قطعه قطعه می شدند اجساد آن آلاله ها
می بریدند از عزیزان حسین سر هر کجا
پیش چشم زینبش،سر از تنش کردند جدا
روضه می خوانم که شاید مرحم مادر شود
همچو نجمه یا که لیلا ی جوان مرده خدا
گفت حسین بالای نعش اکبرش بعد العفا
اف به دنیا اف به دنیاای علی لب را گشا
محسنم ای کشتۂ امروزی کرب و بلا
جان فدا کردی و مصباح الهدایی بهر ما
سر به شمشیر جهالت دادی ای مرد خدا
تا که طفلی بر روی نیزه نگردد سر جدا
سر به دار و جان به کف رفتی به سوی کبریا
راه تو راه حسین ابن علی فلک النجاة
خود رها کردی به درگاه شهید سر جدا
با حسین ابن علی رفتی تو در عرش خدا
برق چشمانی که پاک و اطهر است و بی ریا
می برد دلهای ما را اندرون روضه ها
ساقی محزون به یاد کشته های سر جدا
روضه می خواند سلام ای رهبر آزاده ها
.................................
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
تقدیمی بسیار زیبا و شایسته
در وصف مدافعان حریم عصمت و طهارت
دستمریزاد
عزاداری ها قبول