این شعر رو روز ولادت امام رضا (ع) سرودم و این عید رو به همه دوستان تبریک عرض می کنم. ابتدای همین هفته هم مشهد بودم و به یاد همه دوستان شعر ناب و نایب الزیاره. امروز صبح قرار بود چند رباعی رو منتشر کنم اما حس سرودن داشتم و شعر پایین رو سرودم. در آخر هم رباعی که ابتدای هفته در مشهد سرودم رو قرار دادم. تقدیم به امام رضا (ع)...
امروز امام مهربانی ها
جشنی به پهنای زمین دارد
دنیای ما گو قبله ای سوم
در مشهد این سرزمین دارد
آری ز هر سوی جهان امروز
پا بوس اهرامش همی آیند
خورشید و ماه و آسمان ها نیز
سر گِرد پایِ این سرین دارد
امروز حجاج تهی دل بین
با پای عریان گرد او گردند
مشهد در این ماه دهم، امروز
بنگر که حجی این چنین دارد
در راه او مسکین و ثروتمند
در راه او بی درد و عزتمند
دل هایشان در حسرتش امروز
بی شک که دردی آهنین دارد
امروز صدها درد بی درمان
در مشهدش آنی دوا یابد
دارالشفای این سرا بنگر
بنگر طبیبش آفرین دارد
امروز حتی کافران شادند
قلبا به دستش صد رجا دارند
امروز حتی کافر بی دین
بر مشهد او هم یقین دارد
ایران من ایران شاهان است
از بدو تاریخش چُنین باشد
باشند شهان دیگرش از پوچ
وقتی که شاهی این چنین دارد
روزی خور او گر بدیم هر دم
روزی خور او نیز خواهیم بود
ابر و مه و خورشیدمان بیکار
ایران که هوری آتشین دارد
آری که او قلبی حنین دارد
صد ها غلام پاک دین دارد
محسن چه گویی از شهت امروز؟!
زیرا که شاهت محسنین دارد
باشد که قلب شاعران امروز
حال و هوایش مشهدی باشد
چون شعر قلبم کز صبای او
وزنش چنان ضربی وزین دارد
آری امام مهربانی ها
صدها سرود و صد رهین دارد
دیگر ز وصفش ناتوان گشتم
حقا که شعر من همین دارد
-------------------------------
در کنج حرم، شعر حقیرم نشکن
نه، طره سست این دخیلم نشکن
بر این حرم و همین هزاران زائر
بستم دل و این دل اسیرم نشکن
بسیار زیبا و شورانگیز بود
زیارت قبول
التماس دعا
یا ضامن آهو