بنام گنجی که نامش خداست
بجز او چه گنجی باقی و بجاست
*******************************
برگ ریزان نزدیک است
زیبایی پاییز
در برگ ریزان است
و در بهار شکوفه
شکوفه ای باش برای همه
و پاییزی باش برای یار
همه از بهاری شیرین سخن گویند
و پاییزی حزن انگیز
ولی پاییز نیز زیباست
نقش در نقش
رنگ در رنگ
برگ ریزان را بنگر
تو نیز برگ ریزانی خواهی داشت
و آن چقدر غمگین و زیباست
چون به یاد ماندنی است
پاییز را بنگر
وقت را غنیمت شمار
کوچ پرندگان را بنگر
بازگشت آنان چه زیباست
بازگشت به آشیانه خود
بازگشت را به یاد داشته باش
وقت را غنیمت شمار
بازگشتی زیبا داشته باش
بازگشت به ابدیت و جاودانگی
*******************************
سبزینه ای باش
در جامعه ای که برگ ریزان دارد
*******************************
در نداری با خود باش
در ثروت با دیگران
*******************************
جوهر هستی ات را بشناس آنکه با توست
هیچکس را چون خدا یار و یاور خود
نخواهی یافت
********************************
آن گذشتگان هر چه کردند برای خود کردند
شما نیز هر چه کنید برای خود کنید
********************************
دروازه های بهشت به روی کسانی باز خواهد
شد که تقوا را سر لوحه خود قرار دهند
********************************
دریا زیباست
و خروش آن چون فرا رسد
زیبایی ها را در خود خاموش میگرداند
و تو چه دانی
شاید آن لحظه نزدیک است
********************************
********************************
دلنوشته زیبایی است