« فتنه شاید .. »
فتنه شاید روزگاری یار حیدر بوده باشد
فتنه لازم نیست حتما گرگ خیبر بوده باشد
فتنه گاهی ظاهرا دانا و اهل علم بوده
فتنه شاید واقعا بی بار و بی بر بوده باشد
فتنه گاهی ساده لوح است و حماقت میکند
فتنه شاید در عمل موسیِ اشعر بوده باشد
فتنه شاید «ظاهرا» دم از ولایت میزند
آه ، شاید فتنهگر عمامه بر سر بوده باشد
فتنه شاید با کلاس و پر پرستیژ و شکیل
فتنه شاید نزد مولا جور دیگر بوده باشد
فتنه گاهی اعتمادش میرسد تا حد سقف
سقف شاید کاذب و انبانه شر بوده باشد
فتنه شاید در خیال خویش بس عاقل بس خردمند
فتنه شاید در حقیقت ساده و .. بوده باشد
فتنه شاید اهل صلح است و بسی سنجیده رفتار
فتنه شاید مغرض و کور و بسی کر بوده باشد
فتنه اهل کذب و حیله ، خدعه و نیرنگ بوده
فتنه دعوایی کثیف و نا برابر بوده باشد
فتنه گاهی با اهانت بال و پر میگیرد و
فتنه با روشنگری همواره ابتر بوده باشد
فتنه آتش در دلش دارد و باید این قلمها
آتشی در اختیارش همچو اختر بوده باشد
مهدی براتی
به به
بسیارعالی