گر خدایه ما یکی ست – دعوا چه است
**
گر خدایه ما یکی ست – دعوا چه است
این همه خون- در جهان ما چه است
گر که راه ما یکی ست این جنگ چیست
این همه نا مردی و نیرنگ چیست
خون و خون ریزی در این درگاه چرا
سر بریدن از برای یکتا چرا
چه نیازاست تا باهم دعوا کنیم
خون خویش – قربانی الله کنیم
هرکسی سوی خدا از راه خویش
پس حساب هرکسی – با کار خویش
من خداجویم در الحان خود
تو خدا جویی – با افکار خود
چه نیاز است با هم دعوا کنیم
خون هم دیگر – تقدیم الله کنیم
او حساب هرکسی را خود می زند
خود حساب هرکسی را می زند
تو به عیسی و من موسی یه خود م
تو به آتش من به محراب خودم
آن یکی الله خواند این خدا
آن یکی گاد می خواند این خدا
ما همه آخر به سوی او شویم
پیش او حاضر جواب او شویم
تو چه میدانی - ز عالم غیر را
که تو ناحق میخوانی –لا غیر را
گر تو بر حقی – به حق خویش باش
راه خویش رو – راهمنای خویش باش
کی خدا را نیاز – بر خون ماست
او خود آگاه بر اسرار ماست
بر تصب هم دگر را می کشیم
خواست الله را- بر آن ما می نهیم
خون خلق را الله به چه کار آید همی
او که خود جان داده است- گیر همی
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم ( کلاسپیدها)
نام ترانه: گر خدایه ما یکی ست – دعوا چه است
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش96/3/30- بداهه- تقدیمی- ناتمام- تقدیم به دوست عزیز جناب هنری داویان
بسیار زیبا و موثر