شنبه ۳ آذر
خدایا باز کن در را شعری از مهلا مشهدی
از دفتر اشعار دوره نوجوانی نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۲۰:۰۴ شماره ثبت ۵۵۸۲۹
بازدید : ۵۷۵ | نظرات : ۲۹
|
آخرین اشعار ناب مهلا مشهدی
|
دلم پرپر، شبم تاریک، نگاهم سرد و بی روح است
نمیـداند کسی قلبم چه پر درد و چه مجـروح است
گناهم چیست! نمیدانم! چرا گم گشته فریادم
دگـر حتـی خـدا هم گه به گاهـی میـکند یـادم
چو مرغـی در قفـس مانـده به یـاد حس آزادی
تهی از شور و امّیدی به دور از خنده و شادی
به یاد بـی ثمـر ایام عمـر رفته بـر بادم
به یاد پر جفا دام ستمکاری که افتادم
خدایا مـن تو را خوانـدم به هنگام گرفتاری
تو را خواندم به حال التماس و ناله و زاری
ولـی تو گریـه ام را بـی ثمـر بگذاشتـی و اکنـون
در این زندان، بی همدم، شدم دیوانه و مجنون
دلم تنگ است همچون این قفس کز آن دل آزردم
ندارم میـل چیـزی را دگـر مـن بس که غم خـوردم
کی ام من؟ خسته مهلایی به صد خاشاک افتاده
خــدایا ایــن زمـانــه صـد هــزار آزار مــرا داده
خدایا می دهد این بی کسی ها سخت آزارم
مگـر من جز تو کز من روی گرداندی که را دارم؟
بیا و دست بی روحـم بگیـر و باز کـن در را
که گیرم پر، رها باشم من این ایام آخر را
7 / 11 / 1388
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما تشکر از لطفتون | |
|
درود استاد رمزی گرامی اختیار دارید، خیلی ممنونم از توجه و نظر خوبتون. بله درست میفرمایید، "گاه گاهی" وزن زیباتری به شعر میده. باز هم تشکر از نگاه ظریفتون | |
|
ممنون از شما | |
|
بسیار زیبا بود جناب بذرگری | |
|
خیلی ممنون از لطف همیشگی شما جناب احمدی عزیز، بزرگوارید | |
|
درود و تشکر از نظر خوبتون دوست مهربونم بله راستش بیت "خدایا می دهد این بی کسی ها سخت آزارم مگـر من جز تو کز من روی گرداندی که را دارم؟" توسط خیلی از دوستانم نقد شده، اما متاسفانه این شعر برمیگرده به روزگاری نه چندان خوب و تجربه ای نه چندان زیاد... خودم هم که الان بعد از سالها میخونمش این بیتش رو دوست ندارم، چون همیشه و حتی تو بدترین شرایط هم دیگه اون نشانه ها و حضور همیشگیشو درک میکنم. اما به هر حال خواستم شعرو دست نخورده اینجا به یادگار بذارم... باز هم خیلی ممنونم از نگاه دقیقتون و با آرزوی روزهای خوب برای شما دوست عزیزم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بانوی عزیزم
زیبا قلم زدید