يکشنبه ۲۷ آبان
من یک ایرانی ام شعری از امید خواجوی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ۱۸:۱۴ شماره ثبت ۵۵۱۵۲
بازدید : ۵۵۴ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب امید خواجوی
|
سلامی به بزرگی خورشید
دستان سخاوت زادگاه ام
دشتی پراز بار اشتیاق
کوه های پیر و پر غرور
تالابی ساکن اما عاشق
در همسایه گی ام
مردی فریاد می کند
آتش بدون دود و
آنزان بدون گناه
هرگز ندیده است
اما
هاجر آن زن میان بند بسته و لچک به سر
وقتی در شادی و سرور و هل هله
کِل می کشد
یعنی خانواده ای در تولد است
زندگی جریان دارد
پگاه ایی که موذن
منادی هوالباقی ست
یعنی چون همه جا
یکی زین مشکلات
رهایی جسته است
اما باز هاجر در عصر گاهان
فریاد گوجه و باد مجان را
از سوختن بلند می کند
یعنی سفره
میزبان خانوداه است
یا
بوی عطر نان را
از تنور خوبش می پراکند
یعنی سفره پرنان است
سفره پرنان است !!!
خوش آمدید
با مختصر تفاوت
زادگاه من چون زادگاه شماست
یعنی همه جا ایران ماست
آنکه مرا به ممیزی ببرد
خود چشمان خویش بشوید
من ایرانی ام و
ایران از آن من است .
|
نقدها و نظرات
|
جناب رفیعی عزیز ،درود ها از جان ممنون از نگاهتون | |
|
سپاسگزارم بزرگوار ، لطف عالی متعالی | |
|
بانو ناصری گرامی ، حضورتان را به دیده منت ارج مینهم 🌹👍 | |
|
جناب انصاری عزیز سپاسگزارم 🌹🌹 | |
|
ممنون از حضور گرمتان سر کار خانم باقری🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود