عاشقا حال که مَستیم ز پیمانه ی خویش
خیز فریاد کنیم از دل دیوانه ی خویش
چون پرستوی بهار از قفسِ این دلِ تنگ
پَر کشیم و به در آییم ز کاشانه ی خویش
فاش گوییم اگر حرفِ دلی می دانیم
فارغ از رنگ و ریای سَر ِ فرزانه ی خویش
شاد و سرمست چو رندان خرابات رویم
شور و فریاد کنان بر در میخانه ی خویش
تا به مستی و طرب باز بر افلاک شویم
باده گیریم از آن ساقی دُردانه ی خویش
حیله در کار ببندیم و به رندی بزنیم
بوسه ای بر لب آن شاهد یک دانه ی خویش
از برای خَمِ مویِ سیهش شانه شویم
زلف او شانه نماییم به دندانه ی خویش
هرچه داریم بریزیم به پایش ای وای
بی خود از خویش شویم و همه بیگانه ی خویش
به در ازخانه ی خویش و گُمِ از کاشانه
گُم زکاشانه ی خویش و به در از خانه ی خویش
از دلِ خویش بروییم* به سویش زین خاک
همچو سروی که بروید* زدلِ دانه ی خویش
شمعی از عشق فروزیم به میخانه ی عشق
آهی از سوز بر آریم ز پروانه ی خویش
ناله ای ساز بسازیم به سوز دل خود
سر به دیوار بگرییم به ویرانه ی خویش
حامد از سوزِ دلِ تنگ مکن شِکوه رفیق
با همین سوز شدی شاعرِ افسانه ی خویش
حامد زرین قلمی
18/11/90
روییدن ، رُستن (گیاه) *