جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
مرثیه تشیع جنازه به قبرستان
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
..........................................
یا حسین کن نظری،یا حسین کن نظری(2)
........................................
عازم خانۂ قبری جانم
بر لبم ذکر حسین گشته روان
می روی سوی خدا ای جانم
ذکر مظلوم حسین گشته روان
یا حسین رحم نما بی یار است
گریه کن بوده به تو بیمار است
چای روضه به امید تو گرفت
عاشق قتلگه ارباب است
....................................
یا حسین عازم گورم نظری کن ز وفا
چشم بر راه توأم ای پسر شیر خدا
جان زهرا تو به فریاد برس
دو ملک راهی قبرند بیا ای مولا
یا حسین روضۂ تو عشقم بود
عاشق و ذاکر و مجذوب تو بودم آقا
در شب اول قبرم تو به فریاد برس
دلخوشم چون تو امیری و غلامم مولا
.....................................
نعش او گشته روانه سوی قبر
می برند پیکر او داخل قبر
ذکر الله و محمد و علی
همره اوست که رفته در قبر
بگذارید سرش را بر خاک
بعد تلقین بشود مونس خاک
بر سرش سنگ لحد می چینند
خانۂ آخر او گشته ز خاک
...............................................
بر لب ماست شهادت به خدای یکتا
به محمد که رسول است به دین و یکتا
هم شهادت که علی حجت بر حق باشد
او امام است برای همۂ مخلوق خدا
روضه خوان روضه بخوان از شه دین
پیکر زادۂ زهرا شده عطشان به زمین
روضۂ مقتل و گودی بلا،دشت غمین
بی سر و بی کفن است زادۂ به زمین
.........................................
یا حسین کن نظری،یا حسین کن نظری(2)
..........................................
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
|
نقدها و نظرات
|
تشکر از لطف شما شاعر فرهیخته | |
|
خواهر فرزانه و شاعر گرانقدر متشکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی زیبا و شورانگیز
یا حسین