دروصف قرآن
آنچه را صاحب کرم با ما فراوان کرده است
آشنا باخواندن آیات قرآن کرده است
خواندن قرآن ببخشد نور بسیاری بدل
دل زقاری را چنان یک ماه تابان کرده است
نور می پاشد بدل ؛ قرآن اگر حفظش کنید
آتش سوزنده هم بر جان شیطان کرده است
گر بدستورش عمل کردی سعادت مر تورا
از وجودت رنج وغم را بس گریزان کرده است
چشم دل را باز کن آیات قرآن را بخوان
خواندنش هردم تورا نزدیک یزدان کرده است
آسیاب روزیت گردش کند با ذکر حق
گر تو بیشتر هم بخوانی سنگ چرخان کرده است
عفّت و پاک دامنی یوسف(ع) دهد آموزشت
یک غلامی عفّتش اورا چو سلطان کرده است
چون نبُرد فرمان زدستور خدا فرزند نوح (ع)
لحظه ای طوفان ورا درآب بیجان کرده است
هدهدی آگاه از بلقیس شد اندر صبا
این خبر را زود تعریف سلیمان کرده است
پس سلیمان میفرستد نامه ای سوی صبا
نامه را زینت به اسم حّی سبحان کرده است
قدرت (گمنام) کی باشد ز قرآن گویدش
قطره ای برداشت از دریای عمّان کرده است
دوشنبه ششم دیماه نود پنج .
زنده باد استاد عزیز واقعا لذت بودم مرحبا