شنبه ۳ آذر
عید قربان شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر نینوا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ۱۷:۱۸ شماره ثبت ۵۰۱۵۸
بازدید : ۱۰۶۶ | نظرات : ۴۱
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
( عید قربان )
ذبح کن شیطان جهَلت ، وقتِ قربانی رسید
دورکن امّاره نفست ، خویِ انسانی رسید
عاشقا مستانه بنگر ، یار در میخانه گشت
موسمِ دیـدارِ یارم ، چون به آسانی رسیـد
بالِ خود بگشا سفرکن ، دور شو ازقید و بند
شاد و خرّم باش یارا ، گاهِ مهمانی رسید
عید آمد عید رَستن ، بنده گی آزاده گیست
رَستنَت باشد مبارک ، نور افشانـی رسید
گرچه اسماعیلِ هاجر، میرود قربان شـوَد
چون که تقدیرش نبوده ، عفوِ رحمانی رسید
کربلا بودن نباشد ، بر منا آسان و سهل
چون که اسماعیل ها شد ، ذبح و قربانی رسید
وای بر لیلا چگونه ، اکبرش شد چاک چاک
مستِ کوثر بود اکبر ، ماهِ تابانـی رسیـد
کارِ آسانی نباشـد ، نعشِ اکبـر را نهـاد
در عبا زیبا گلی را ، کشته عطشانی رسید
گربخواهی باده نوشی ، بایدت در راهِ یار
بگذری از جان و مالت ، گوی و میدانی رسید
سر بریدی گر غرورت ، رستگاری ای (حبیب)
رازها را پرده افتد ، گاهِ عرفانـی رسید
.......حبیب رضایی رازلیقی
................................................
وزن
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
بحر رمل مثمن محذوف
قالب غزل
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.