شنبه ۳ آذر
فریب دنیا شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر یاس نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۷:۴۰ شماره ثبت ۵۰۰۶۸
بازدید : ۸۹۰ | نظرات : ۴
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
بنام خدا
( فریب دنیا )
فریبِ ظاهـرش مَـخور
به حیله می کُشد تـورا
فنـا بـوَد ، دروغ محـض
محبّتـش ریا و رنگ
حـذَر نمـا ذلالتـه محبًتـش
به ظاهـرش اُمیـد نیست
بهـایِ گوهـرت مَکن
هـدَر به این دارِ فنـا
اگر چه دل سپـرده ای
بـه پنـج روز فراغتـش
خـورَد به تو غبطـه مَلـک
خلیفـه در جهـان تویـی
وفـا نمی کنـد به کـَس
بـه انتهـا بنـی بـشر
کنـد رجـوع بـه خلقتَـش
اگـر کـه کـلِ ایـن جهـان
شـود بنـامِ تـو سنَـد
جهـان را ملـِک شوی
نمـی دهـد اَجـل اَمـان
مخـور فریـبِ لذّتـش
به یـک شبـی شـود تمـام
نـدا کنـد تـو را اجـل
تمـام عشـرت جهـان
تمام ثـروتـت بـدان
نیـارزدَش بـه وَحشتـش
نظـر بکـن بـه اهـلِ قَبـر
بـه کـس ستم مکـن روا
بـه خالقـت پنـاه بَـر
شـوَد رضـا اگـر خـدا
رِسـی بـه جـود و رحمتـش
قسـم به آن کبـوتـران
نشستـه بر دورِ حـرَم
اگـر کسی خطـا روَد
ضرر به خود رسانده است
شـده اسیـرِ غفلتـش
حبیب رضایی رازلیقی
................................................
وزن
مفاعلن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.