بـر پایــه ی ِ عــدل و عــدالت استــوار است
قـانــون ِ دنيــا حاليــا چـــون ذوالفقـــار است
هــر كــس نشــد آلــوده ی ِ دنيـــا پـرستـی
در زنــدگانــی شــادكــام و كــامكـــار است
آنكـس كــه باشد نشئــه ی ِ دستـور و قـدرت
ســردرد دارد او هميشـه چون خمــار است
از بهــر ِ آنهــايی كــه دارنــد عـــزّت ِ نفـس
نان ِ جويـن هم ای عزيزان خوشگــوار است
هــركـس تـــوان ِ پــادشــاهــی را نـــدارد
آن كس كه شـد سلطان ِ دل ها شهـريار است
وجــدان ِ راحــت ارمغـــان ِ اهــل ِ دل شــد
آن كس كه باشــد اهل ِ دنيــا بی قــرار است
تسليــم كن خود را به دست ِ حضــرت ِ حق
هر كس كه شد مسلـم، عزيزان رستگار است
زيــن كـن تو رخش ِ بی نیـــازی را بــرادر
آن كس كه شـد قانع به حقش، شهسوار است
هر كس كنــد خـرج از حســاب ِ آب ِ رويش
رسوای ِ خاص و عام دراين روزگـار است
گفتــار و كــردار ِ تو \"عـادل \" هست يكســان
زين رو به دوران گفتـه هايت ماندگار است
خــواننــدگــان ِ مـحتــــرم تــأكيـــــد دارم:
قــانــون ِ دنيــا بــر عــدالــت استــوار است
اليگودرز 1372