این غزل را تقدیم میکنم به مادر عزیزم و همگی مادران سرزمینم:
مادر ( دا )
نسترن ها همه تقدیم تو بادا مادر
اسم تو پاک ترین واژهء دنیا مادر
من همان کودک پرورده به دامان تو ام
مادرم از تو شدم سرور و رعنا مادر
اصل عشقی و خیالم همه لالایی تو
دستگیرم شدی و من به تمنا مادر
رد مهر و نفس گرم و مسیحایی تو
مادری کرده برای من شیدا مادر
مثل پروانه به دور دل من گردیدی
نور بودی و تو مهتاب هویدا مادر
یاد دادی که ببخشم دلم از کینه تهی
ژالهء درد به چشمان تو پیدا مادر
هر کجا هستم و باشم تو همه فکر منی
این همان هدیه ء ناقابل و زیبا مادر
تاج مهرم تو تمامی شده ای معنی دا
تا ابد عشق تو در سینهء یارا مادر
ناصرترهنده(یارا) – بهار 1395 – شاهین شهر
توضیحات:
در شعر آرایه توشیح بکار رفته است به گونه ای که اگر حروف اول تمامی مصراع ها را کنار هم بگذارید رمز شعر مشخص میشود
رمز شعر: نام مادرم منیژه است
دا : در گویش بختیاری به معنی مادر است