تو هنوزم که هنوز است دل و دلبر مایی
بهتر از جانی و جانا تو به من درد و دوایی
گرچه عمریست در اندیشه ی بشکستن مایی
مصلحت نیست که در خانه ی ما هیچ نیایی
====================
تو بیا و سر یاری قدمی نه به سرایم
یا بیا بر سر من یا که تو را من به سر آیم
گر بیایی همه آواز وصالت به سرایم
یا اجازت بدهی در قدمت من به سر آیم
====================
هرچه باشد دل من در خم گیسوی تو مانده
حلقه زلف تو ما را ز اسیری برهانده
وز خرابی دلم خنده تو جغد پرانده
برق چشمان تو آواز نگاهم همه خوانده
====================
اول و آخر دنیا نه من استم نه شمایی
نه جهان آخر کارست نه دنیاست تباهی
راضیم من به رضای تو اگر خویش رضایی
که همه عمر بنالیم ز هجران و جدایی
====================
سربدارم ز وفا بر سر کویت به امیدی
که تو آواز رهایی من از بند شنیدی
هر چه از ما به خطا رفت تو انگار ندیدی
که خطا پوش و خطا بخش به من داده نویدی
====================
سر از این دار نگیرم که توام سرور مایی