حُسن خُلق
حُسن خُلق
دست تو در دست من باشد ندارم هیج غمی
خواب راحت کی کند آنکس که دارد ماتمی
گر بدست من دهی دامان پر مهر خودت
همچنان باشد دهندم از سلیمان خاتمی
حُسن اخلاق تو عالمگیر شد جانم فدات
در جهانگیری تورا احسنت گفتند عالمی
عالمی با حُسن خُلقت عاشقت گشته چنان
مسح کردی عالمی را همچو عیسی با ، دمی
عالمی را کرده ای مجذوب خود با حُسن خُلق
کی دگر آید بدنیا مثل تو نیک آدمی
در کتابش خالق یکتا ز خُلقت نیز گفت 1
گفت با اخلاق خوش در بر گرفتی مردمی
کس نبوده هم نخواهد بود مانندت کسی
فخر باشد آن ملک میبود تورا هم خادمی 2
خاک میریخت بر سرت شخصی ؛ آگاه نبود
چونکه شد بیمار کردی زو عیادت یک دمی
هر چه داشتند پیغمبران قبل از خودت
در وجودت هست ؛ شدی پیغمبران را خاتمی
شکر ایزد داده ای گمنام را این افتخار
ذرٌه ای را شرح دهد از یک جهان عالمی
چهار شنبه بیست دوم مهر نود چهار .
1_ آیه 159 سوره آل عمران خداوند میفرماید
اگر غلظت قلب داشتید مردم از اطرافت پراکنده
میشدند .
2_ جبرئیل امین .
2
.