نه تو مانى و نه من
دفتر عمر تو نگْذار، نه تو مانى و نه من
حرمت حق تو نگهدار، نه تو مانى و نه من
بى سبب دل تو مسوزان در اين وادىِ عمر
راحت خلق روا دار، نه تو مانى و نه من
عمر اين گوهرِ ذي قيمت و لطف دادار
قدر نِه، نيك نگهدار، نه تو مانى و نه من
دستگيرى بنما هم به كسانت و همه
دل به شكرانه تو مسپار، نه تو مانى و نه من
غم گسار همهء خلق خدا باش تمام
دلِ رنجيده بدست آر، نه تو مانى و نه من
راز دل با كَس و اغيار نبايد إفشاء
عزت نفس نگهدار ، نه تو مانى و نه من
عيب كَس باز مگو در پَسِ او يا پيشش
دل شود خوار و بدافكار، نه تو مانى و نه من
بر زبانت تو بِنِه بند كه آتش نزند
خويش و بيگانه ميازار ، نه تو مانى و نه من
در پىِ خواهش دل ، عقل نشايد به فنا
پاى در باديه مگذار ،نه تو مانى و نه من
گر كه شد كار جهان جمله به كامت آنك
توبه كن،رو به خدا آر، نه تو مانى و نه من
گر كه آموخت تو را پيرِ مراد اسرارى
سِرّ حق را به خفا دار، نه تو مانى و نه من
به خرابات مغان گر گذر افتاد تو را
حرمت خانه نگهدار، نه تو مانى و نه من
سليمى
ساعت ٢١/٣٩ مورخه ٢٤ اسفند ١٣٩٣