این روزا ، کمی تنوع با کمی تبّسم ، بد نیست ...
با توضیحات و تغیراتی ، مجددا تقدیم میگردد ...
یارانه ی شب عید
کِـرِ و ا تِـت ، یه وَ ر ُ ، رَخت ُ لِباسِت ،یه ، وَ رِ س
کُـت ِ چَـر میت ، یه وَ ر ُ کفشی سیاهِت یه وَ رِ س
یه قوری ، چای گلستان ُ یه ، قَـنـد و ن ، پــو لِــکی
یه سماور ، آب ِ جوش ، شـا خه ، نباتِـت ،یه وَ رِ س
یه دونه ، قلیونی ساز ُ با ، یه ،مَـنـقَـل ، وَ ری ، اون
یه پـاکت ذغالی ، جَـکسَـن ، بـا سیگارِت یه وَ رِ س
انتظار ، خیلی بَـدِس ، امّـا ، می اَ ر زِ د ، به ، وصـال
اون صدای پــات ، یه وَر ، سلامی گـر مِـت یه وَ رِ س
شبی عیدی ، چه کنم ؟ موردونِـه ، خورده ، جیـبـامـو
بُـغض ُ اَشگات ، یه وَ ر ُ ، زخمی زَبـو نِت یه وَ رِ س
دست ُ پا ، چُـلُـفتی ، بی عُـرضِـگی ُ شِـر تی کاری
نِـق،نِـق ِ بِـچا ،یه وَ ر، اَخم ِ ، خـانومِـت ، یه وَ رِ س
آجیل ُ میوه ُ شیرینی ُ گـز ، میخـاد ، خـانـوم
تو ،با ،یارانه ، یه وَر ، گـرونـی ، بَـعـدِت ، یه وَ رِ س
ای خدا بـد جوری شد ، این شبی عیدی خونِـمون
دید و بازدیدا ، یه وَ ر ، شَرم ِ ، عَیالِت ، یه وَ رِ س ...
-----------------------------------------------------------------------------
یه وَرِس = یک طرف ِ دیگه ست
می اَر زِ د = ارزش داره
موردونه = موریانه
دست ُ پا چُـلُـفتی = بی بند و بار بودن
شِـرتی کاری = به هم ریختگی