جمعه ۱۸ آبان
\مجلس تمام گشت\ شعری از مهرداد نصرتی مهرشاعر
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۲۲:۲۹ شماره ثبت ۳۹۵۷۰
بازدید : ۵۱۰ | نظرات : ۲۳
|
دفاتر شعر مهرداد نصرتی مهرشاعر
آخرین اشعار ناب مهرداد نصرتی مهرشاعر
|
"مجلس تمام گشت"
به باغ، میوه های تر و نوبر آمده
خورشید باز از در مغرب برآمده
یک فضله هم از اوج به بام شما نریخت
ای سقف ریخته به تو چه کفتر آمده؟
دیروز با چماق ممیز سرم شکست
امروز شعردوست، غزل پرور آمده
دیروز با تبر کمر سرو خورد کرد
امروز مکر، با تز گل محور آمده
او تکه ی پنیر تو را بارها ربود
زاغی به هوش باش که حیله گر آمده!
ای مهرشاعر گل من! چند می ارزی؟
دستی به جیب کرد که یعنی زر آمده
این هم دو ربع سکه و یک کاغذ و قلم
شعری بگو که: "ناجی این کشور آمده"
غافل که کار شاعر از این حرفها گذشت
وقت تو و تغافل ما آخر آمده
آغاز کرد یک غزل نعره وار باز
کفتار! الفرار که شیر نر آمده:
***
بعد از چهار سال به مسجد درآمده
آخر زمان دوره قبلی سرآمده
یکدفعه باز ساده شده، مثل من و تو
بی کلت و بی محافظ و بی نوکر آمده
با منشی اش که اوف، جیز، فف، نیامده
با آبدارچی دم دفتر آمده
با بنز نقره ایش نیامد، تقیه کرد
- که مردمی است خودروی او- بر خر آمده
بعد از بخور بخور که شکم فربه کرده بود
اهل "رژیم روزه" شده، لاغر آمده
فرقی ندارد از شمال، غرب، یا جنوب
اینبار هفت جدش از این خاور آمده
با عده ای نشسته و برخاسته که وای...
بد رفته بود، قائدتاً، بدتر آمده
مجلس تمام گشت و به پایان رسید "دور"
کشتی شکسته ای است که به بندر آمده
رای من و تو را بزند، خام مان کند
او باز غیب گشته، دمارت برآمده
***
هوشیار باش! تکه پنیرت غنیمتی است
رایت امانت است، عبث نیست، قیمتی است.
مهرداد نصرتی(مهرشاعر)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.