ا ي ا بـــتــد ا ي شــعـرها ي عـا شـقـا نه
وي مـــنــتـهـا ي آ رزوي عــا رفـا نـه
ا ي خشـك لـب مـستـغـني از امواج دريا
وي در عطشنا كــي سروده صـد تـرانه
ا ي هــفـت د ريـا همچو قطره پيش قدرت
ا ي بـــحِر نا پــيـد ا كــران بــي كـرانـه
ا ز بــــهـرِ گـلخـنـدِ لـبا نِ غـنـچه لـبخـند
وي بـــهِرِ آ وا ز تــــرِ بـلـبـل بـهـــا نـه
ا ي سِـــرالاسرا ر حــد يثِ آ فــــريـنـــش
د ر بُـــهـتِ ســرگردا ني عرفان نشانه
د ر خُــشـكي سُكـر لـبـا نــت را زِ مَسـتي
كــــز هُــرم آ ن خــيزد ز خمّ مي زبانه
ما ئـيــم و قــلـبي پُـر نـيا ز وسوزوسازي
د ر پـيـشـگا هِ حِسّ نـــا بِ شـا عرا نه
مـــا را نـيا يـــد وَصفِ تـو با شعر لا لي
هـيها ت زيـن سُودا ي خـا مِ كـود كا نه
د ر قـا فِ قــد رِ شا مـخت مارا گذ رنيست
كـا نـجا بـه جُـز عـَـنـقـا نـدا رَد آ شيا نه
صد كهكشان چون نقطه ا ي محوِ تو هستند
ا ي خـا رج ا ز حـــدِّ تــَصوّر درميانه
با تو ا زَل آ غا ز گـرد يـدآ نسان كه اكنون
تـا ا نــتــهـا جــا ري شـُد و مـا نا زمانه
د ر لامـَكا نِ بـي زَمــانِي عــشقِ جـا ويد
د ر بُهـتِ لا اد ري مـا يـــي جـا ودا نـه
ا ي مـَطـلـعُ ا لـا نوا رِ ا ِشـرا قا تِ شَرقـي
ا ي غَـــربِ عِـرفـا ن ا بتداي مشرقا نه
لا فِ تـَجــّرُد مـــي زنــد صوفــيِِ صا في
ما نـنـدِ اَ بجـد خـوا نِ مـكـتـب نا شيا نه
ا مّـا به لُطفِ عــشـقِ تــو گــشـتـه مجسّـم
تـَـصويـرِ تـو د رشـعرِ چـشمـا نم شبا نه
آ نـك تـو ومُــــوج عــطـا ا ي بَحـرِ احسـان
ا يــنــك گِـــدا ي عـــا شِقـي بــر آ سـتــانــه
محمد علي جعفريان(عاشق)-7/11/1383
تقدیم به وجود نازنین مولای کائنات حسین(ع)