در خواب می دیدم شبی آتش گرفت این جـــان من
معشوق رفت از دست من از کف برفت ایمـان من
***
رویا حقیقت یافت تـــــا حسرت بمــــاند بر دلـــــم
جــــانم بسوزد در غمش گرید ز خون چشمـان من
***
شرح فــــــــــــراق دوست را باید شنید از آن لبی
چون می نوازد از دمش آتش زند دامــــــــــان من
***
روز و شبم پیوسته در این فـــــــکر می باشد چرا
رنـــــگ رخش پیدا نشد در پرده مـــــــــژگان من
***
خـــــــواهم گدایی بر در کویش شوم تا بنـــــــگرد
هرچند اندک گوشه ای آن یــــــار و آن جانان من
***
تسلیم می باشم اگر فرمـــــــان کند آن مهربـــــان
ای کاش می شد هر زمان گیرد به کف دستان من
***
انگشت حیرت بر دهـــــان دارم گناهم چیست باز
کز من بگرداند همی رویش شه و سلطــــــان من
***
هر دم فـــــراقش ناله ها بر این دل بیمـــــار کرد
نوشیدن یک جـــــرعه از عشقش کند درمان من
***
مجنون تر از هر عاشقی در انتظــــــارم رخ دهد
لیلی رخ پنهان خود بر چشم خون گریــــــان من
***
یاری که در رویای من بر جـــــــانم آتش می زند
با دیدنش تابــــــان شود این دیده حیـــــــران من
***
ساعی غمش پنهان کند چون آرزویی بیش نیست
رویای دیدارش کند شاید گل افشان جــــــــان من
***
" مسعود مسجدی(ساعی) "