تصویری از رویــای تو در ذهن و فــــــــــــــکرم مانده است
امشب نشان مهـــــــــر تو نــــــــــوری به دل تابانده است
***
در نرگس چشمـــــــــان تو شوقی ز وصل دوست بـــــود
پیمانه عشقت به جــــــــــان درس وفـــــا را خوانده است
***
بر قــــــــــــــامت رعنــای تو سرو خرامــــــان نیز هـــــم
همچون دل بی تاب من حسرت به جـــــان بنشانده است
***
با دیـــدن رویش دلــــــــــــــم آرامشی دیگر گـــــــــرفت
هر لحظه این امید بر جــــــــــــان و دلـــم جا مانده است
***
در تاب و تب بود این دلــــــــــــــم تقدیر من آخر چه شد
این سرنوشت بی سرانجــــــامم مـــــرا ترسانده است
***
در آرزوی این وصال از جــــــــان خود خواهـــــم گذشت
این آتش عشقش همه جـــــــــان و تنم سوزانده است
***
در عشق پـــــاکش عاقبت تسلیم فرمــــــــانش شوم
زیــــرا که او بر قلب و بر احساس من فـــــرمانده است
***
هــــرگز از این بــــــاور گریزی نیست چـون دانم همی
آرامش این روح و جــــــــــان را دل از او بستانده است
***
ساعی در این محنت سرا تنــــها خـدا یار است و بس
او از دل و دیده همه نــــــــــاباوری را رانـــــــده است
***
"" مسعود مسجدی(ساعی) ""