جزيره عشق
تنگه ي مِه گِــرفـتـه ،گلوي خسته ي من
آ يـينه ي شكـسته د لِ شكـستـه ي من
توآسـمـون هــفـتم ، نـشـسته و مي بينه
كه نا ديگه نداره صداي خسته ي من
.....
بـاغِ عَطش گرفـتـه ،د يگه گـُلي نداره
چشاش به آسمونه ، ابر رو مي شماره
يكي يكي رد ميشـَن بي اعتنا و ساكت
ا ين ا نتظا رِ مُبهَــم دِ لـشوره ي بهاره
.....
ابري كه هربيابون، عاشق گريه هاشه
ضَّجه ي عا شِقونه ، تـُو تـُندَرِ صِدا شه
ا بري كــه صد قــصيـده، گـريه نگـفته داره
ابري كه دل عاشقِ گريه ي بي صداشه
.....
توي جزيره ي عشق فَصلا هَمَش بَهارن
اَ برا هـَمَش بَهـونه، برا ي گريـه دارن
گـُلاي ا ين جزيره ،روبروي خورشيدن
فِرشته ها طلوعو، تو دشت شب ميكارن
.....
سنگاي اون جزيره ، همه سنگ صبورن
مَردمِ اُون جـَـزيـره ، مُنـتـظرِ عُــبـُورن
اشكِ چـِشـا ي مرداش ،گـوهرِشب چراغه
زَناي ا ون جزيره، تـو چادرا ي نُـورن
.....
پَــرند ه هاي اونجا، تـَرسِ قـفـَس ندارن
ا ز آب و د ونه سيرن ، ميلِ مَگس ندارن
د لـوا پَسي ندا رن ،كـبـوتــراي ا ونجا
بـــرا ي پَر كشـيـدن با كي زكس ندارن
.....
ريا جــا يي ندا رِه ، تـُو مرد مِ جَــزيره
ا ونجا هَـوَس هميشه ، تو دست دل اسيره
سيمرغ اون جزيره ، هميشه در حضوره
د ستِ پَرَنـده ها رو ، عا شِقـونه مي گيره
.....
مَردمِ ا ون جزيره ، به چـِـشمِ ما غريبن
بـه چــشـم خا كيِ مـا، غـريـبـه ها عجيبن
ا َهــا لـيِ جَــزيـره، مـُنَتـظِرِ ظُـهُـــورَن
غـُروبِ روزِ جُمعِـــه ، همـيـشه بي شكيبن
كرج- محمد علي جعفريان(عاشق)-29/5/1381